חביתה

חביתה בטורטיה- ארוחת בוקר בריאה ומושלמת

למי בבוקר יש זמן לשבת באמת ולאכול ארוחת בוקר? לי למשל אין זמן בכלל! אבל המאמן שלי מכריח אותי לאכול משהו אפילו קטן, אז לפעמים זו תהיה דייסת שיבולת שועל ולפעמים זה רול של טורטיה עם חביתה, רול של טורטיה עם סלמון מעושן… אבל הפעם אספר לכם על רול החביתה בטורטיה.

ניסיתי לעשות לעצמי תחילה כריך עם חביתה, אבל למי יש כוח לקנות כל פעם לחם טרי, להקפיא אותו, להפשיר אותו ואם שמים במיקרו אז אחרי דקה הוא נהיה קרש, או לא טעים אחרי ההפשרה ונהיה גרגירים, בקיצור מבאס את הכריך. אחרי זה ניסיתי לקחת לחמנייה, אבל בגלל שקניתי לחמניות במבצע, נתקעתי עם לחמניות יבשושיות והאמת שגם זה לא היה נכון מבחינת שמירת משקל.

אז ראיתי בסופר טורטיות מקמח מלא!

הכרתי רק את הטורטיות הרגילות מהקמח הלבן, קצת ביאס אותי שאין מקמח תירס, כמו שצריך לעשות טורטיה. אך טורטיה מקמח מלא בהחלט משביע, בגלל שהמאמן שלי אמר לי לאכול או חביתה לא מפוצצת בשמן כמובן! או שקשוקה, למי יש זמן להכין שקשוקה על הבוקר? אז הלכתי על החביתה- למען החלבונים.

התוצאה: ארוחת בוקר משביעה עד הצהרים ללא רצון לנשנש כלום, אני מרוצה, הבטן שלי מרוצה וכולם שמחים ומאושרים.

מצרכים:

טורטיה מקמח מלא

שתי ביצים

כף גבינת עזים- ניתן להחליף בגבינה למריחה האהובה עליכם

חופן עלי בייבי או עלי תרד שטופים

רבע אבוקדו

כפית ממרח זיתים

הכנה:

לערבב את שתי הביצים בקערית ליצירת בלילה לחביתה, ניתן להוסיף מלח ופלפל לפי הטעם, האמת שאני בכלל לא אוהבת תבלינים בחביתה, אבל על טעם וריח אין להתווכח.

לשים מעט שמן במחבת- רצוי בספריי תרסיס שמן, ולחמם את המחבת, לאחר מכן יש לשפוך את בלילת הביצים תוך כדי חממו במקרו למשך דקה את הטורטיה, תלוי במידת החוזק של המיקרו שלכם… התוצאה צריכה להיות שהטורטיה תהיה מעט חמימה ושתתקפל במהרה.

להפוך את החביתה ולהוציא מהאש.

על הטורטיה יש למרוח את הגבינה, ואת ממרח הזיתים, למעוך מעט את האבוקדו ולהוסיף על הטורטיה, לפזר את העלים ומעל לשים את החביתה.

כאשר כל המצרכים מצויים על הטורטיה, יש לגלגלה.

איך מגלגלים טורטיה?

גלגול הטורטיה נעשה תחילה מחלקה התחתון של הטורטיה, כאשר קיפול של החלק התחתון הוא הצעד הראשון, הקיפול עד לחמישית מהטורטיה, כלומר שאתם מקפלים את החלק התחתון אתם צריכים לקחת בערך שניים שלושה סנטימטר את הדפנה כלפי מעלה. גם חלק מהמצרכים יהיו מקופלים וזה טוב.

דבר שני יש לקחת את הדפנה הקרובה ביותר אליכם ולגלגל פנימה כאשר אתם מגלגלים את הקיפול לפנימה גם כן. כך תעשה עד שהגעתם לקצה. בערך גלגול וחצי.

התוצאה: רול חביתה טעים וחם לדרך.

זמן ההכנה בערך כ-5 דקות.

עכשיו גם ניתן לאכול בעת פקקי הבוקר מבלי שתיפול חתיכה על החולצה הלבנה ותשאיר כתם לכל היום.